Vision och Strategi

Vision 

MellanSveriges LogistikNav är ett självklart val som en del av Stor-Stockholms och Mälardalens transport-, monterings- och centrallagerinfrastruktur.

Positionering

För företag och organisationer med fokus på kostnadseffektivit och hållbarhet 
inom logistikområdet är MellanSveriges LogistikNav, rätt placering för utveckling
och etablering.

Strategiska fokusområden

  1. Nätverk
    Skapa ett regionalt kunskaps- och marknadsföringsnätverk där företag och organisationer arbetar tillsammans inom utveckling och kommunikation. Offentlig sektor-Akademi-Näringsliv
  2. Marknadsföring
    Investera i varumärke och kommunikation.
  3. Kreativitet och innovation
    Det är kreativitet som krävs för att skapa och förstärka unikiteten och attraktiviteten för regionen.
    Vi söker innovationer och nyskapande, baserat på ovan nämnda kreativitet, och därigenom utveckla nya produkter/tjänster och företag. Detta är en nyckel i framtida affärsmodeller och utvecklande av verksamheter.
  4. Klimatsmart
    Vår tids största utmaning - anpassade logistiklösningar som möter framtidens krav på klimatsmarta transporter. Vi ska vara en föregångare inom miljöområdet och verka för en minimering av koldioxidutsläppen.

Affärsutveckling genom innovation och kommunikation.